Продавець Техмаркет розвиває свій бізнес на Prom.ua 13 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
65 відгуків
+380 (50) 829-03-01
+380 (67) 502-90-36
+380 (93) 235-91-11
Техмаркет
Кошик

РИНОК КОМПРЕСОРНОГО ОБЛАДНАННЯ

РИНОК КОМПРЕСОРНОГО ОБЛАДНАННЯ

 

Стисле повітря як енергоносій має досить широке застосування в багатьох галузях промисловості. Привід різних пневматичних механізмів, піскоструминна обробка, фарбувальні роботи – список можна продовжувати нескінченно. Тому ринок компресорів – машин для виробництва стисненого повітря – так різноманітний, що часом важко зробити правильний вибір. Саме цієї мети і присвячена дана стаття, її завдання – допомогти зорієнтуватися, зрозуміти, обладнання якого класу необхідно в конкретному випадку, в кінцевому підсумку мінімізувати свої витрати. Оскільки гамма випускаються компресорів досить різноманітна, ми розглянемо діапазон, обмежений за тиском 16 бар, продуктивність – 40 м3/хв. Як показує наш досвід, це найбільш затребувані компресори, які застосовуються практично скрізь.

Отже, розглянемо спочатку найменші компресори – так званий побутовий клас. Це поршневі машини, як правило, з'єднані з електродвигуном співвісно через муфту. Споживана потужність не перевищує 2,25 кВт, тиск до 8 бар, ціна – близько 100-200 у.е. Призначені в основному для періодичного використання, тривалість роботи не перевищує 15-20 хв на годину (в іншому випадку вони перегріваються і досить швидко виходять з ладу). Ні в якому разі не годяться для цілодобової роботи. Такий компресор добре мати в гаражі для підкачки шин, фарбування, продувки і т. д. Зручні для транспортування, мало важать, як правило, мають вбудований регулятор тиску. Розмір повітрозбірника – від 6 до 100 л. До недоліків можна також віднести підвищений шум при роботі й великий віднесення масла. Є компресори без змащення циліндропоршневої групи, вони зручні для фарбування, оскільки при стисканні масло в повітря не потрапляє. Однак ресурс таких машин дещо нижче, ніж у машин з мастилом. В основному дана група представлена компресорами італійського виробництва, фірм FIAC, FINI і т. д. Відмінності між ними несуттєві. Є вітчизняні аналоги, що їх виробляє, наприклад, Бєжецький завод автоспецоборудования.

Наступна група – напівпрофесійні компресори (з тим же успіхом їх можна назвати полубытовыми). Поршневі компресори з ремінним приводом, компресійний вузол (головка компресора) – або з чавуну (це переважно), або з алюмінієвих сплавів. Ці машини вже серйозніше, дозволяють отримати тиск до 16 бар, продуктивність до 2 м3/хв. Комплектуються ресивером об'ємом від 50 до 1000 л. Погано пристосовані для цілодобової роботи, однак роботу в одну зміну переносять непогано. Перевагою є їх відносно невисока вартість у порівнянні з гвинтовими (діапазон цін – від 300 до 2 500 у.е.), простота конструкції. Недоліки – порівняно невеликий ресурс, необхідність періодичних ремонтів (в основному заміна кілець і клапанів), високий рівень шуму, великий вміст масла в стислому повітрі і відповідно віднесення масла, невисока економічність. На ринку представлені компресори в основному італійської, білоруського та російського виробництва, причому за співвідношенням ціна / якість лідерами є, мабуть, білоруси. Серія компресори Aircast (з чавунною голівкою) білоруського виробництва – це серйозний конкурент компресорів Бежецкого заводу. При тих же цінах якість компресорів та їх експлуатаційні показники відрізняються разюче. Необхідно відзначити той факт, що продуктивність поршневих машин цього класу (і побутових теж) вказується зазвичай по всмоктуванню, щоб підрахувати реальну продуктивність цю цифру потрібно помножити на 0,85. Це пов'язано з впливом «мертвого об'єму» і підвищенням температури стисливого повітря. Привід компресорів в основному електричний, однак є виконання з дизельними і бензиновими двигунами, що іноді буває дуже зручно, наприклад, для будівельників. Дійсно, коли робочі місця віддалені одне від іншого, зручніше мати три компресора з продуктивністю, достатньою для приводу відбійного молотка, ніж один великий компресор (ПКСД або ЗІФ) на три молотка, тим більше що за ціною це практично одне і теж. Компресори цього типу можуть застосовуватися для промислових цілей (невеликих виробництв, автосервісів і т. д.), однак не повинні працювати більше 40 хв на годину. Взагалі даний клас машин часто виступає як більш дешева альтернатива гвинтовому компресора, при недостатній завантаженості виробництва або при недоліки засобів. Однак ніколи не слід забувати про те, що надмірна економія на компресорному обладнанні може призвести до високим експлуатаційним витратам і частих простоїв обладнання з причини ремонту компресора. Питання про можливість застосування даних компресорів для промислового виробництва досить серйозний і вирішується у залежності від конкретних умов.

Поршневі промислові компресори – наступна група. Це потужні промислові машини, їх виробляють, наприклад, компанії Ingersoll Rand, Atlas Copco. З вітчизняних виробників можна назвати такі заводи, як «Пензкомпрессормаш», «Борець», «Компресор» (Краснодар), «Уралкомпрессор». Гідність даних машин – насамперед досить висока економічність (малий питома витрата електроенергії). Недоліки – велика матеріаломісткість, необхідність у фундаменті, високий рівень шуму і вібрації. Часто вимагають водяного охолодження. Взагалі імпортні компресори даного класу на тиску нижче 16 атм на російському ринку майже відсутні. Це пов'язано з тим, що вони програють гвинтовим по ряду показників при порівнянних цінах. Вітчизняні ж машини розроблені, як правило, років 30 тому, багато в чому морально застаріли. Нові моделі – це, як правило, деякі модифікації старих. Загалом В даному діапазоні поршневі компресори неконкурентоспроможні.

Гвинтові компресори – оптимальний вибір для промислового підприємства з необхідним витратою 0,5 – 50 м3/хв і тиском до 15 бар. Ось список основних переваг:

  • Менша маса і габарити в порівнянні з поршневими компресорами.
  • Висока надійність (набагато меншу кількість деталей, ніж у поршневому компресорі, немає клапанів і поршневих кілець, які є найбільш быстроизнашиваемыми деталями, малу кількість рухомих частин).
  • Швидкохідність, мала металоємність.
  • Низький шум (компресори обладнані шумопоглинаючий кожух).
  • Мала вібрація через відсутність частин, що здійснюють зворотно-поступальний рух.
  • Менші коливання тиску нагнітання на нагнітанні.
  • Повітряне охолодження – для компресорів невеликої потужності (десь до 55 кВт) водяне охолодження не дає практично ніяких особливих переваг, тільки здорожує машину, її монтаж та експлуатацію. Повітряне охолодження тут переважно.
  • Можливість забезпечення ступеня стиснення в одній щаблі до 16.
  • Відсутність необхідності в фундаменті – з-за низького рівня вібрації, див. вище.
  • Простота і зручність обслуговування і експлуатації. Обслуговування гвинтового компресора проводиться раз у 3000 годин (зміна фільтрів і масла). У проміжках він не вимагає присутності персоналу.
  • Максимальна пристосованість для тривалої безперервної роботи. В умовах тривалої безперервної роботи гвинтовий компресор просто незамінний, оскільки при роботі гвинтового компресора зносу гвинтів практично немає – між ними утворюється масляний клин, тонка плівка, що виключає тертя. Невеликий знос гвинтів можливий тільки в короткий момент пуску, коли може відбутися дотик поверхонь гвинтів, а масляний клин між ними ще не сформований. У поршневих машинах знос поршневих кілець і клапанів відбувається постійно.
  • Малий віднесення масла – близько 3-4 мг/м3 .
  • По економічності сучасні гвинтові компресори ні в чому не поступаються поршневим машин промислового класу. Все це призвело до того, що в даному діапазоні гвинтові компресори майже витіснили машини інших типів. За ціною вони дорожче поршневих машин напівпрофесійного класу, однак при інтенсивній експлуатації, з урахуванням всіх експлуатаційних витрат різниця в ціні дуже швидко окупається. Кроме того, винтовые компрессоры отличаются высокой надежностью, что особенно важно в тех случаях, когда простои оборудования по причине ремонтов компрессора ведут к значительным финансовым потерям (иногда превышающим стоимость компрессора). Что касается производителей данного оборудования, то, как показывает наш опыт, стоит обратить внимание на продукцию турецкой фирмы EKOMAK (серия EKO). По комплектации данные машины ни в чем не уступают компрессорам ведущих мировых производителей (в основном комплектующие производства США-Германия), качество сборки весьма высокое, а цены – значительно ниже. Компрессоры белорусской сборки серии ВК также представляют большой интерес, в основном для тех, чей бюджет ограничен. При самых низких на российском рынке ценах по качеству оборудование ничем не хуже аналогичного итальянского (кстати, значительно более дорогого). Мы обслуживаем компрессоры данной серии достаточно давно, и можно констатировать, что они отличаются достаточно высокой надежностью. Не стоит забывать и про эксплуатационные расходы – для компрессоров приведенных выше серий они минимальны. Тут, до речі, криється один з «підводних каменів» - відомі випадки, коли компресори провідних виробників (не будемо називати імен) продавалися за цінами нижче собівартості. І тільки через кілька місяців щасливі володарі цих дійсно хороших машин починали розуміти, що вся різниця у вартості з лишком виплачується ними на витратних матеріалах і обслуговуванні.

Інші типи компресорів в даному діапазоні отримали значно менше поширення з різних причин, і розглядати можливість їх застосування, мабуть, недоцільно. Інтерес представляють спіральні компресори, однак, при всіх своїх перевагах, це достатньо дорогі машини, їх застосування повинно бути економічно обґрунтовано.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner