Продавець Техмаркет розвиває свій бізнес на Prom.ua 13 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
69 відгуків
+380 (50) 829-03-01
+380 (67) 502-90-36
Техмаркет
Кошик

Рихтувальні стенди

Рихтувальні стенди

Обладнання кузовної дільниці

Ділянка кузовного ремонту — справа досить дорога, але прибуткова. Вартість кузовних робіт складає в середньому від 1400 до 16 000 грн. Попит на кузовний ремонт є і з часом буде тільки зростати.

Кузовний ремонт хороший ще й тим, що для нього не має особливого значення місце розташування автосервісу. Роботи дорогі і досить складні, а з якістю у багатьох сервісів великі проблеми, тому клієнти готові не те що в інший район, в інше місто їздити.

Кузов автомобіля має певну форму і розміри, закладені виробництвом. Є певні точки, що дозволяють порівняти, наскільки «як воно зараз» збігається з «як воно повинно бути». Можна виділити кілька категорій ступенів ушкодження.

До першої категорії відносяться вмятиныи подряпини на кузовних панелях. До другої — ушкодження, які не спричинили за собою зміну ходових якостей автомобіля і розташування основних вузлів (перекоси дверних прорізів, деформація середніх стійок салону тощо). Третя категорія — це ушкодження, при яких відбулося зміщення основних агрегатів автомобіля, деформація лонжеронів, зміщення чашок амортизаторів. Четверта категорія включає в себе три попередні, при цьому перекоси є як мінімум на трьох віконних або дверних отворах. І нарешті, п'ята категорія — «на смітник».

Якщо ремонт серйозний, то потрібно витягувати кузов, якщо попсувалися тільки лицьові деталі (наприклад, крила або бампер), тоді достатньо їх замінити або, іноді, відрихтувати.

Типова комплектація кузовного ділянки:

стенд для правки кузовів fast, SIVER, Sivik, Globaljik, Blackhavk,celette, Globaljig,CAR BENCH , Fast, Rino;

система вимірювання siver data, Monocross;

зварювальний напівавтомат deca, telwin, helvi, gys, G. T. Kraft;

універсальний апарат зварювання опором deca, telwin, helvi, gys;G. I. Kraft
апарат для правки прихованих порожнин ;
струмові кліщі для точкового зварювання;
апарат плазмового різання металу deca, telwin, helvi, gys;G. t.Kraft
набір гідравлічного інструменту;
спеціальні пристосування і інструмент для кузовного ремонту: стійки, фіксатори прорізів, візок для установки дверей, ланцюги різних довжин, набір захоплень, подовжувачі, разжимы;
мобільний стелаж для зберігання демонтованих деталей;
гаражний кран oma;
верстат з лещатами;
підкатний домкрат oma;
віз для транспортування автомобілів з розбитою віссю;
набір інструменту бляхаря toptul, USAG;
набір слюсарного інструменту toptul, USAG;
комплект пневмоінструменту: гайковерт, відрізна і зачисна машинки, пневмозубило, пневмолобзик, пневмонож для зрізання стекол, пневмодрель.

Схема роботи кузовного ділянки приблизно така: спочатку оцінюються пошкодження автомобіля, після чого клієнтові пропонують на вибір кілька схем ремонту — міняти кузовні панелі або відновлювати, використовувати оригінальні запчастини чи деталі з розборок і т. п. Якщо з клієнтом все утрясли, автомобіль відправляється на ремонт.

Перш ніж приступати до правки кузова, треба зняти з автомобіля все, що буде заважати, — салон, скло, панелі і т. п.
Це називається арматурні роботи. В ідеалі цим повинен займатися не кузовщик, а окрема людина, яка може нічого не розуміти в кузовному ремонті, зате відрізняється пунктуальністю і педантичністю. Не в кожного вистачить терпіння запаковувати кріплення кожної деталі в окремий пакетики підписувати його.

Для зберігання знятих запчастин потрібно за - раніше передбачити місце, іноді про це забувають. Після ремонту автомобіль повинен відновити свою колишню геометрію і міцність, і насамперед — геометрію нижній частині кузова, так як до неї кріпляться всі елементи підвіски і вона несе основне навантаження. Ступінь ушкодження впливає тільки на час робіт по відновленню кузова.

Для робіт по витягуванню кузова потрібно або підлогова рихтовочная система, або стапель, або роботизи-
ний стенд.

Підлогова система — ідеальне рішення для кузовного ділянки, який орієнтований на легкий і середній ремонт.

Ця ділянка має бути організований таким чином, щоб автомобіль, один раз потрапивши на ділянку, зійшов з нього вже в напрямку фарбувальної камери. Тобто на ділянці має бути все для виконання технологічних операцій, які потрібні для робіт по збірці-розбиранні, кузовного ремонту та підготовки до фарбування. Підлогові системи кріпляться за допомогою бетонної заливки і являють собою платформи або металеві майданчики з місцями для кріплення силових пристроїв. Вони універсальні і на них можна ремонтувати практично будь-який автомобіль.

Стапелі бувають різних модифікацій, починаючи від найдешевших, які виконані у вигляді окремої рами, і закінчуючи стендами з вбудованим ножичним підйомником. Стапель з підйомником дорожче, але на ньому можна
працювати з нижньою частиною кузова. Більш просунутий варіант — стапель з підйомником і платформою.

Роботизовані стенди найдорожчі, вони зазвичай укомплектовані під зав'язку усіма пристосуваннями і
мерительной системою.

Можна виділити дві технології правки кузовів — класичну і шаблонну. При використанні класичної технології кузов машини кріпиться до стенду на чотири точки, зазвичай за пороги. Потім починають тягнути кузов, при цьому вимірюють розміри по контрольним точкам і порівнюють з еталоном, поки все не буде так, як має бути».

Достоїнства класичного методу: досить просте і швидке кріплення автомобіля і порівняно низька ціна такого стапеля.

Недоліком є те, що при витягуванні однієї точки можуть зміщуватися інші, тому потрібно постійно вимірювати параметри кузова, і тривалість роботи, природно, збільшується.

При використанні шаблонного методу кузов машини кріплять до стапеля за спеціальні технологічні отвори.

На кожну модель автомобіля є карти розташування цих отворів. Кріплять кузов з допомогою спеціальних адаптерів-перехідників, які називаються «джиги». Вони дають точну і надійну фіксацію. Для правки кузов кріплять до рами стапеля за ті точки, які зберегли своє правильне розташування. Після цього тягнуть за однією поїхала точці до тих пір, поки вона не встане на місце, потім її кріплять за допомогою цих самих джиг до рами стапеля. І так далі по всіх точках. При цьому «виправлені» точки не рухаються, тому що закріплені.

Балки теж універсальні і їх можна виставляти в потрібний розмір. На колонах, балках і рамі є вбудовані лінійки, тому можна створити шаблон для будь-якого кузова.

Зазвичай стенди виконані як набір Lego: можна взяти якусь базу і потім при необхідності докуповувати потрібні пристосування.

Найбільш популярні виробники кузовних стендів — Car-o-liner, Celette, Autorobot, Blackhawk, Chieff, SIVER, sivik, Fast, Spanesi. Простенький стенд «Сівер З-105», FAST FA-2, Rino Z4, Globaljig, Wolder, Tromelberg, CAR BENCH.

Підлогова рихтовочная рама Blackhawk Korek і СІВЕР . Платформний стапель RINO, Fast, SIVER.

Якщо заздалегідь визначити ремонт якої складності і для будь-яких автомобілів ви збираєтеся виконувати, то відповідний стапель вибрати досить просто.

Системи вимірювань дозволяють працювати на стапелі не «наосліп». Без хорошої тривимірної системи вимірювання складно говорити про якісний кузовному ремонті.

Вимірювальні системи можна розділити на механічні та електронні. Механічні — це, грубо кажучи, просто металеві лінійки. До механічних систем вимірювання також можна віднести шаблони під певну модель автомобіля.

Якщо говорити конкретно про марки, то для підлогової рихтовочной системи краще всього підійде Pivot Measuring System канадської компанії Wedge Clamp. Для стапеля можна взяти Car-o-Mech від Car-o-liner або P-188 від Blackhawk.

Електронні вимірювальні системи розрізняються за технологією вимірювань. Є системи, які використовують для вимірювань ультразвук. У такої технології є пара мінусів. По-перше, там багато проводів, які заважають під ногами, по-друге, роботи ультразвукового випромінювача може перешкодити звичайний протяг, але цього можна уникнути, встановивши яке-небудь загородження, яке не пропускає повітря. Ще один вид електронних систем виміру — лазерні. Там проводів немає, і протяги — не перешкода. Швидкість вимірювання у таких систем дуже висока. За півгодини можна отримати повну картину стану кузова.

Зварювання

Крім напівавтомата дуже корисний апарат для правки прихованих порожнин — споттер. Він дозволяє приваритися до погнутого елемента кузова і з допомогою зворотного молотка витягнути вм'ятини на машині.

Апарат плазмового різання дозволяє робити різання металу різної товщини. Конфігурація розрізу може
бути різною. Швидкість різання дуже висока. Безпечний, простий в роботі, майже відсутня нагрівання металу, що розрізається, дозволяє робити акуратні розрізи. Горючий газ не потрібен.

Про площі. Сам стапель займе від 28 до 40 кв. м. Кузовний ремонт без фарбування — це не справа, тому знадобиться місце для підготовки до фарбування 4 x 6 м, якщо це буде робитися не на стапелі.

Кузовний ремонт — одна з найбільш непередбачуваних за ціною послуг. З одного боку, дуже складно заздалегідь прорахувати
з точністю до рубля, у скільки все обійдеться. З іншого боку, клієнти цінують визначеність і не люблять підвищення підсумкової ціни порівняно з попередньою калькуляцією. Що робити?

По-перше, потрібно заносити роботи, які ви вже проводили в який-небудь каталог. Там повинні бути фотографії починенного автомобіля до і після ремонту, опис пошкоджень і кінцева вартість. Тоді ви можете чесно сказати клієнту: «Я не можу назвати вам суму з точністю до рубля у вашому випадку, але от у цих випадках ремонт коштував стільки».

По-друге, закладайте в попередню калькуляцію «подушку» у 5-10 %. У цьому випадку ви не огорчите клієнта підвищенням підсумкової вартості, а якщо все складеться вдало, то зможете з гордим виглядом сказати йому про те, що ремонт обійшовся трохи дешевше, ніж ви припускали. Клієнти це дуже цінують.

За термінами теж потрібно брати запас в кілька днів. Видавати клієнтові машину раніше терміну — це ще один плюсик вашого автосервісу в голові клієнта.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner